BalBo deBra

BalBo deBra

streda 20. septembra 2017

Čoho všetkého sa (ne)vzdá prvorodička


Keď som sa doma rozprávala so sestrami (čerstvými prvorodičkami) alebo s mojimi rovesníčkami, debata sa skôr či neskôr dotkla aj môjho rozlietaného leta. Jedny si nostalgicky povzdychli, iné ma mierne vystríhali (či skôr vystrašili). Vraj si mám teraz ešte čo najviac užiť festivaly, koncerty, výstavy či premietania v kine, lebo o pár mesiacov sa všetko zmení a budem „zamestnaná“ iným typom radostí, ale aj povinností...


Preventívne som si teda vygúglila pár článkov zahraničných super matiek, ktorými sa sociálne siete len tak hemžia, a snažila sa odčítať – ako sa ony vyrovnávajú s absenciou spoločenského a kultúrneho života krátko po narodení potomka. Väčšina z nich viac či menej vážne updateovala zoznam toho, čo každú prvorodičku čaká a neminie, a čoho sa na nejaký čas museli vzdať. Stále (si) akosi verím, že odtiaľ budem položky skôr vyškrtávať, ako pridávať. Alebo si priveľmi fandím?
Niektoré výčty toho, čo si má ešte žena v tehotenstve užiť, lebo ako matka si od toho bude musieť dať na pár mesiacov až rokov pauzu, mali dokonca až strašidelných päťdesiat položiek! Na zoznamoch som objavila také bežné úkony, ako: sprchovanie sa (či nebodaj horúci kúpeľ), holenie nôh, farbenie vlasov, vytrhávanie obočia, nános základného mejkapu pred výjazdom do terénu, dokonca vypitie si teplého nápoja. Trošku som spanikárila a rozhodla sa zohnať si v miestnych vintage shopoch aspoň pár klobúkov – pre prípad, že už nestihnem navštíviť kaderníčku.


Výdatného spánku sa budem vedieť vzdať, keďže už teraz spávam striedmo a početné presuny cez časové pásma a všetky možné kontinenty ma pripravili na všetko. Niektoré záľuby, aj spomínané chodenie na koncerty či do kina, sa dajú oželieť. Ale čítanie kníh (iných, ako tých o rodičovstve), módu a cestovanie by som nerada pustila na tri roky k vode. Keďže na univerzite stále dokončujem výskum, dúfam, že mi hormóny úplne nezatemnia rozum a učenie (sa) novým veciam neobmedzím len na oblasť prebaľovacieho pultu a dojčiaceho kútika. Držte mi prsty! Azda to zvládnem...

Text: Boba Markovic Baluchova, Foto: Palo Markovic

4 komentáre:

  1. ...ako pises Boba...uvidis ako bude...kazda z nas matiek je ina,kazda si to vie zariadit inak a kazda ma aj ine dieta. Netreba si brat velke priklady od inych mam,pripadne ok mozes nieco obkukat ale to co funguje u nas nemusi u vas chapes=}....Ja som sa toho musela vela vzdat ale zato po roku to uz bolo celkom fajn a vela noveho sa aj ucim a vela mi to dalo. Ano niektore veci ohladom vlasov makeupu a pod..ani ja som nestihala...a nie ze nestihala ale nejak neriesila...bola som rada ze som=} ale ked tak retrospektivne pozeram na to tak mozno niektore veci si aj my matky bezdovodne vieme odopriet,lebo tie ktore mame muza tak ved aj on je otcom a jednoducho sa o to dieta musi vediet postarat aj on aj uspat aj prebalit a sem tam aj nakrmit pokial to je mozne. Takze tu vanu si fakt nemusime odopierat a hlavne si ju musime uzit=}...Takze sa nestrachuj vsetko bude tak ako ma a ty to urcite zvladnes=}

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ha! Nicoho sa nevzdas! Decko zabalis do kenskej satky a podho na Pohodu! Budem ta cakat s mojimi v stanovom tabore ;-)

    OdpovedaťOdstrániť